Pacjent w poradni medycznej

W świetle przepisów RODO i analiz jak odpowiednio je stosować nie należy  zapominać o podejściu do samego pacjenta, gdyż czasami już samo podejście może ułatwić wdrożenie odpowiednich wymagań przepisów.

Branża medyczna jest tą, która obrosła już w legendy, jeśli chodzi o stosowanie przepisów Ogólnego Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych (RODO).

Jak zorganizować obsługę pacjentów, w jaki sposób zapewnić im intymność oraz poszanowanie praw to wyzwanie, z którymi mierzą się podmioty udzielające świadczeń zdrowotnych.

Na blogu przetwarzaniedanych.pl w ostatnim wpisie omawiając  zasady prawidłowego przetwarzania danych osobowych przekonuję, iż czasami wystarczy ściszenie głosu, aby zapewnić minumum intymności pacjentowi.

Wdrażanie skomplikowanych i drogich środków technicznych i organizacyjnych nie wystarczy, jeśli osoby obsługujące pacjentów nie będą współuczestniczyć w tworzeniu właściwych warunków obsługi pcjentów. Czasami takim niezbędnym warunkiem właściwej obsługi może być po prostu ściszenie głosu.

Zachęcam do lektury całego artykułu.

Ściszonym głosem do pacjenta

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *